Gäst Dave Postad 23 Maj , 2005 Hej jag har en Ryds 600 c som har fått sprickor på båda sidor om motorn, ca 10 cm från motorfästet där motorbrunnen svänger in. Undrar om någon har ett bra förslag hur man ska laga det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 23 Maj , 2005 hur gammal är båten lite småsprickordär är vanligt men din kanske är stora har du godkänd motorstyrka på båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst dave Postad 24 Maj , 2005 Ja jag har godkänd motorstyrka och båten är från 92, min oro är väl mer att det läcker in vatten och gör att akterspegeln ruttnar dave Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7-012 0 Postad 24 Maj , 2005 Låna en fuktmätare och kolla hur det står till just nu. Om du redan har sjösatt kan det väl bli ett tveksamt resultat, annars om det verkar torrt så slipa upp sprickorna med nåt lämpligt verktyg och lägg i gelcoat. Sen i höst så gör du en riktig genomgång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 24 Maj , 2005 Det enda sättet att åtgärda på e att slipa rent ner till laminatet o lägga på ny glasfiber/gelcoat o sen måla. Inte så stort jobb om båten står kvar på land :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser