Olten 33 Postad 12 Oktober , 2017 I min Coronet så sitter det ett fyrkantigt perforerat aluminiumlock på skottet ut mot akterdäck. Till detta lock så går det en dold (bakom skåp) aluminiumslang från kylskåpet. Kan inte se om slangen verkligen går hela vägen och tror att detta är en kvarleva från något äldre kylskåp kanske gasoldrivet eftersom det tidigare satt en gasoldriven varmvattenberedare vid ena änden av diskbänken. Har tvärr ingen bild. Nuvarande kylskåp är ett ASU med ventilationshål urborrat direkt ovanför i bänkskivan (en styggelse men så är det) och jag tror inte det detta alurör behövs. Att jag frågar är för att jag vill sätta landströmsuttag just där detta fyrkantiga lock sitter, det är i princip enda platsen inne i sittbrunnen (vill inte sätta intaget på utsidan och behöva borra) Någon som vet vad jag menar och kan bekräfta ?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 13 Oktober , 2017 Det är inte så att kylskåpet tar luften ifrån akterdäck och sedan ventilerar ut den via bänkskivan. Vad är det för Coronet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 13 Oktober , 2017 En båt-gasol-kyl brukar ha två rör a 25-30mm men en husvagnskyl kan ha enbart avgasutsläpp. Ventilation till en vanlig kyl brukar vara en slang så att fläkten får sin luft från kölsvinet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olten 33 Postad 21 Oktober , 2017 (redigerade) Då har jag varit i båten och det är ju en Elektroluxsymbol så helt klart är det "utblåset" för ett gammalt gaskylskåp eller möjligen den numera utslängda gasdrivna varmvattenberederaren som satt ovanför pentryt och också borde haft avgasrör. Jag har ju ett Thermokyl nu så då har jag en plats för landströmsintag. Redigerad 21 Oktober , 2017 av Olten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 21 Oktober , 2017 Electrolux har såvitt jag vet inte gjort gasoldrivna varmvattenberedare, däremot gasoldrivna kylskåp. Det ser ut som det kan vara ett avgasutsläpp från ett husvagnskylskåp (som inte ska sitta i en båt). Någon firma som mekar husvagnar vet troligen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser