Johan_4 0 Postad 23 Maj , 2005 Hej har en Crescent 450 winner och en Mariner 25 hk 4takt Modell Big foot från 1998. På motorn sitter idag en pro-pulse propeller och problemet är att jag inte vet hur den ska vara inställd... Har den idag på näst högsta stigningen och det går bra när man bara är två pers i båten. När man sen är 3 pers minskar toppfarten kraftigt och bakom båten så sprutar det mer vatten uppåt än det gör när man bara är två. Provade att ändra riggvinkeln men fick knappt nån sillnad så då måste det vara propellern. Så åt vilket håll ska jag ställa den ska jag öka eller minska stigningen? Vill helst ha det så att man slippper ändra när man är en extra person i båten. Är ju lite bökigt. Tacksam för all hjälp jag kan få... MVh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chenan 0 Postad 12 Juni , 2005 Se instruktioner på www.propulse.se Det mest troliga är väl att du ska flytta stigningen åt minus-hållet. (Det finns ju nämligen tryckt /- på propellernavet ifall du inte lagt märke til det) Jag tror din motor kommer att gå bäst med mittenstigningen vid last med tre personer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser