Yanne 0 Postad 23 Maj , 2005 Den har lossnat på drevsidan. Hur får jag dit den igen. Verkar stört omöjligt att dra ut den tillräckligt för att få på den tillräckligt mycket för att dra slangklämman. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 23 Maj , 2005 Värm den lite försiktigt med en värmepistol. (Den skall sitta både med lim och klämma.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Per Postad 24 Maj , 2005 Du måste ta ner drevet och skaffa en omvänd special tång för att få på den. Du kan köra utan avgasbälg, det låter lite mer och kan bli lite skitigare av avgasernaunder en eventuell badbrygga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yanne 0 Postad 26 Maj , 2005 Tack. Kan man verkligen köra utan bälg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst gäst Postad 29 Maj , 2005 japp ! Jag kör utan avgasbälg V8 5.7 260hp Låter lite mer på tomgång,annars inga problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yanne 0 Postad 30 Maj , 2005 Tack. Jag testar väl då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaj1 22 Postad 30 Maj , 2005 Lyft upp drevet, ta ett tunt snöre och bind det runt bälgen i näst sista eller sista vecket, be en kompis dra bälgen bakåt mot drevet med hjälp av snöret och själv så pillar du den på plats och spänner slangklämman. inget konstigt med detta det kräver bara litet tålamod. Lycka till /Kaj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yanne 0 Postad 7 Juni , 2005 Tack för tipset. Med ett snöre var det inga problem att få dit bälgen. Först värmde vi den med en värmekanon så den blev mjuk och flexibel, sen på med kontaktlimmet och sen dra den på plats och dra åt slangklämman. Lätt som en plätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser