Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
aftersun

VesselView 502 uppdatering

Rekommendera Poster

Hej, 

Någon som äger en VesselView 502 och lyckats uppdatera denna?
Jag anslöt min vesselview till wifi och den hittade en uppdatering som laddades ner. Efter det har jag inte lyckats installera den då den frågar efter ett minneskort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På Mercurys hemsida finns det här dokumentet:

https://mercurymarine-gsdesign1.netdna-ssl.com/media/filer_public/c8/4d/c84dbc91-c1ee-403f-8f14-dae90763ef3a/sa_har_uppgraderar_du_vesselview-programvaran_pages_from_vv502-702_operators_manuals_8m0122372swe.pdf

Lite klipp ur texten:

I följande anvisningarr förklaras hur man uppgraderar VesselView-programvaran. Internetåtkomst krävs för att ladda ner versionsuppgraderingsfilen från Mercurys webbplats. Uppgraderingsfilen måste också kunna överföras till ett FAT- eller FAT 32-formaterat micro SD-kort.

1. Slå på tändningsnyckeln och verifiera att VesselView är på.

2. För in mikro-SD-kortet i VesselViews kortläsarport hela vägen tills det klickar och blir på plats.

3. Tryck på fliken HOME (Startsida) högst upp på skärmen för att öpppna startskärmen.

osv...

Så du måste ha ett microSD-kort i apparaten för att ladda ner uppdateringen till. Kortet finns att köpa hos diverse elektronikbutiker och sen är det bara att hitta en springa att stoppa in det i och fortsätta enligt anvisningarna ovan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
23 minuter sedan, aftersun säger:

Hur kommer man åt minneskortet?

Jag äger ingen VesselView så jag vet inte. Du får väl kika i bruksanvisningen (finns nog på nätet om du inte har kvar den). Någonstans sitter det troligen en liten lucka som gömmer en minneskortsplats. MicroSD är ju inte mycket större än en tumnagel så det är en liten slits.

Redigerad av Lintott

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
30 minuter sedan, aftersun säger:

Hur kommer man åt minneskortet?

Titta på sidan 12 i det dokument som jag länkade till ett par inlägg längre upp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har fortfarande inte fått ut minneskortet eller sett var man gör det. Någon som faktiskt uppdaterat en Vesselview 502?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, aftersun säger:

Har fortfarande inte fått ut minneskortet eller sett var man gör det. Någon som faktiskt uppdaterat en Vesselview 502?

Du kan ju så klart inte få ut något minneskort som inte finns....

Du måste köpa ett minneskort och stoppa in det i slitsen på undersidan av din apparat. Den kräver att du skaffat och stoppat in kortet för att det ska gå att ladda ner den fil som krävs för uppdateringen.

Som jag skrev tidigare, titta i uppdateringsdokumentet på den bild som finns. På undersidan av apparaten finns en lucka som pillas ut (luckan sitter nog rätt tajt för att det inte ska läcka in vatten i apparaten) och under den luckan finns en slits som minneskortet ska tryckas in i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
40 minuter sedan, Lintott säger:

Du kan ju så klart inte få ut något minneskort som inte finns....

Du måste köpa ett minneskort och stoppa in det i slitsen på undersidan av din apparat. Den kräver att du skaffat och stoppat in kortet för att det ska gå att ladda ner den fil som krävs för uppdateringen.

Som jag skrev tidigare, titta i uppdateringsdokumentet på den bild som finns. På undersidan av apparaten finns en lucka som pillas ut (luckan sitter nog rätt tajt för att det inte ska läcka in vatten i apparaten) och under den luckan finns en slits som minneskortet ska tryckas in i.

Tack för svar. Nej det förstår jag men det är luckan jag inte hittat :)

Enligt bilden verkar den sitta i mitten på undersidan. Det sitter dock en plastram runt hela apparaten som man ev. måste ta bort först. Känner du till det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm, det verkar ju inte vara själva displayen man pillar ut ett minneskort från utan en annan apparat. Nu förstår jag varför den vara så svår att hitta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...