Volvo_Penta 720 Postad 28 September , 2017 På 2017-09-27 på 11:21, Pentax säger: Ok Den har jag aldrig sett innan, och jag avråder till att använda, ska förklara min erfarenhet! ... Under vilket segel har Du sovit... Har Du inte sett spolmuffen förut så har Du inte använt den. Och har Du inte använt den har Du ingen erfarenhet av den. Spolmuffen har funnit på marknaden sedan 80-talet och är avsedd för utombordare och inu-drev. Den är såld i stora antal och om den hade varit "Master of disaster" hade den inte funnits kvar på marknaden. Jag har troligen alla varianter och vi använder dem flitigt och har så gjort sedan inköpet av första exemplaret. Numera använder vi dock den ännu behändigare, men av puritanerna bespottade, drevsäcken till VP:s DP-drev. Till övriga motorer, såväl inu-varianter som utombordare, används spolmuff. Att spolmuffen skulle klara av att vattenfylla en motor? Knappast. Så, spolmuff nemas problemas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 28 September , 2017 Segel har jag sovit under många. Har nog inte uttalat mig om utombordare eller drevmotorer! Men håller med om att där funkar det med spolmuff. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kamelkungen 0 Postad 5 Oktober , 2017 På 2017-09-25 på 21:24, kossor säger: Vad är det för pump typ av motor pumpen sitter på? Är det en typ johnson pump som drivs av en medbringar ala penta? Såg nu att du hade en mercruiser v6. Köp avdragaren du lär få packa om pumpen fler gånger om du nu ska ha båten kvar. Fick byta hela pumpen med remhjulet. Kostade totalt 3500sek på drev.se Gick ej att fixa den gamla. Remhjulet är omöjligt att få bort från axeln helt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 5 Oktober , 2017 3 timmar sedan, Kamelkungen säger: Fick byta hela pumpen med remhjulet. Kostade totalt 3500sek på drev.se Gick ej att fixa den gamla. Remhjulet är omöjligt att få bort från axeln helt. De va surt för dig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser