Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025
Olten

Krånglande Eberspächer, byta eller serva

Rekommendera Poster

Hej.

Min Eberspächer D4 började krångla efter att startat fint ett par gånger, jag noterade efter många tester att det nog inte bara var ett fel. Köpte ny digital manöverpanel som ju också visar felkoder (tänkte jag köpa oavsett) och fick bekräftat minst fyra olika orsaker till driftstopp och/eller misslyckad start så den måste lämnas in för ordentlig genomgång. Ser också en del luftblåsor i bränsleslangen som nog dels påverksr driften negativt och säkert är orsaken till några av säkerhetsstoppen.

Men min fråga är, är det bättre att kanske köpa en ny? Priset är ju inte så avskräckande och man kan ju alltid sälja den gamla samt sända med kablage, manöverpanel som följde med den nya. Service och repkostar ju en slant så nytt kanske lönar sig? På bilar jag haft så blir det ett visst slitage som lager på fläktaxel, microsprickor i brännkammare mm.

Kommer att använda båten mycket på vår och höst och det var lite synd att den började krångla nu, får ta upp den lite tidigare än tänkt i år

Det är en Coronet Ocenfarer 32 och värmaren ny 2005 enligt medföljande dokumentation.

Saken är också att jag skall flytta värmaren samt snygga till/förbättra all slangdragning

Redigerad av Olten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du inte tycker kostnaden spelar någon roll så är det ju såklart bättre att köpa nytt, då får du ju dessutom garanti.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...