Klasse-V8BB 0 Postad 17 September , 2017 En mercruiser 7.4L -95 med 4-portsförgasare varvar Max 3500 innan den misständer. Någon som har idéer vad det kan vara? Provat med nytt fördelarlock, fotot,stift,tändkablar,bränslefilter samt elektrisk bränslepump. Tändningen står på 8 grader före. Kan det vara mercatroden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 18 September , 2017 Har den något med motorn att göra? Trodde den var ett elektroniskt rostskydd av drevet. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Klasse-V8BB 0 Postad 22 September , 2017 @Tugge Det stämmer, boxen är ett rostskydd till drevet. Det var nytt för mig. Kvarstår problemet, men har lite nya uppslag att prova. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 22 September , 2017 Öppnar alla portar i förgasaren? Har du kollat komp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Klasse-V8BB 0 Postad 22 September , 2017 Kompprovet visar 9,2-10,2 på varmkörd motor. Portarna öppnade sig i förgasaren vid 3000 varv om jag minns rätt. Är inne på att munstyckena är belagda med skit från bensinen. De ska vara törstiga har jag hört.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 41 Postad 25 September , 2017 På 2017-09-22 på 16:14, Klasse-V8BB säger: De ska vara törstiga har jag hört.. Det är en bensindriven V8 på 7.4 liter.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser