AndersEric 0 Postad 14 September , 2017 Har en motorbåt med en portapotti med utsläpp i vatten och en septitank. nån som vet vad det kostar att byta till vatten eller Eltoa inkl arbete? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 15 September , 2017 Om du skall göra jobbet själv...? En manuell toalettstol av standardmodell kostar ju mellan 850 och 1500kr. Det finns ju exklusivare också, och priser därefter. Kanske "temabutiken" har billigare. "Elektriska stolar" (som matas med "lik"-ström) kan kosta 2000-5000kr, men det finns dyrare även där. Sedan finns det ombyggnadskit där man konverterar en vanlig handspolad toastol till elektrisk dito för omkring 2000kr. Avloppslang kostar omkring 250 kr metern, om din båt redan har en septiktank med godkänd däckstömning sparar du nog omkring 4000-5000 kr redan här. Tillkommer kostander för slang till spolvattnet, bordsgenomföring med kulventil, rostfria slangklämmor, skruv och kanske andra grejer... Det kan lätt bli en tusenlapp eller litet mer för dessa saker. Beroende på hur det ser ut i din båt kan ju en installatör behöva minst en arbetsdag på sig, men hög timkostnad. Sedan tillkommer ju framkörning, slangar installationsmaterial etc. Nä jag vågar inte gissa mer än att det kan bli "skitdyrt". Sedan kan man har turen att finna jättefina välfungerande begagnade toastolar, jag har en , blev över då jag bytte till el-toalett. En Par/Jabsco med den stora skålen, sparsamt använd och minutiöst rengjord. Tar bara upp plats i min källare, säljes billigt, i Göteborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 15 September , 2017 Så här ser priserna ut hos en firma i Stockholmstrakten, 300-600kr per uppdrag för servicebil, därefter 800kr per timme. http://www.malaromarin.se/priser-7936811 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser