Kamelkungen 0 Postad 10 September , 2017 Mercrusier v6 mpi Droppat lite under gång från sjövattenpumpen sedan juli. Nu måste jag fixa när jag tar upp båten. Ny pump 4 k kr!! Byta lager o boxar istället? Billigare men remskivan kräver avdragare som kostar 700kr..suck Hur har ni gjort? Känns som att lagren kommer skära nästa säsong om jag inte fixar nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 10 September , 2017 Du har ingen bild på pumpen? Förmodar att den drivs av aggregatremmen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 10 September , 2017 Nyfiken - hur ser en dylik avdragare ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjelie 25 Postad 10 September , 2017 Finns ju avdragare på Biltema för en spottstyver. Bör ju funka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kamelkungen 0 Postad 10 September , 2017 4 timmar sedan, Gelis säger: Du har ingen bild på pumpen? Förmodar att den drivs av aggregatremmen? Ja,sitter nere i hörnet. Stökigt som tusan. Det droppar från axeln. Så vattnet går igenom första pboxen marinerar 2-kullager sedan ut genom andra pbox vid remhjulet o ner i kölsvinet inte mycket men måste fixa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kamelkungen 0 Postad 10 September , 2017 3 timmar sedan, Fjelie säger: Finns ju avdragare på Biltema för en spottstyver. Bör ju funka. Har en sån. Ska demontera skiten när jag tar upp båten nästa vecka. Återkommer :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser