Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
Joohan35

Sea ray sundancer 250

Rekommendera Poster

Jag ska eventuellt köpa ett renoveringsobjekt sea ray sundancer har inte varit i sjön på 10år den har stått i en lada sedan vintern 2006 den skulle renoveras lite tyvärr så revs den ur fullständigt sen blev de inget mer alla delar till båten finns och är i bra skick. Är de värt å köpa en sådan båt å göra färdigt hur är dom båtarna i sjön? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kan du nog bara svara själv på.

Antar att priset är satt därefter?

Har du tiden, orken, lusten?

Hur skall du testa motor och drev?

Multiplicera din budget med två

Varför revs hela båten ur om allt är i bra skick?

Jag hade aldrig gjort det, men alla är olika.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker nog att du skall fundera igenom detta flera varv innan du ger dig på detta projekt. Det kommer att ta mycket tid. Dessutom kommer det att kosta mycket pengar. De flesta båtdelar och utrustningsprylar är rätt dyra och det drar fort ihop till stora summor. Titta på Blocket vad som begärs för en äldre Sundancer 250 så är det nog svårt att motivera ditt projekt.

Äldre motorbåtar är svårsålda och priserna blir därefter. Jag skulle föreslå att du istället köper en komplett hyfsat välskött båt till ett bra nettopris.   

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, Joohan35 säger:

Jag ska eventuellt köpa ett renoveringsobjekt sea ray sundancer har inte varit i sjön på 10år den har stått i en lada sedan vintern 2006 den skulle renoveras lite tyvärr så revs den ur fullständigt sen blev de inget mer alla delar till båten finns och är i bra skick. Är de värt å köpa en sådan båt å göra färdigt hur är dom båtarna i sjön? 

Jag har gjort den resan med min båt, totalrenoverat den, det är otroligt mycket arbete och det tar lång tid. Ska du plocka ihop den så måste du ha ett varmt garage så du kan skruva plasta vintertid. Att stå utomhus med ett sådant projekt går inte. Om du köper båten och renoverar upp den så lär du bli rätt ensam om skicket, och det är ju kul. Att stomrenovera är ett roligt jobb och du lär dig samtidigt hur allt är konstruerat. Ja det kostar pengar men att köpa en båt i det skick du får denna båt då du är färdig, kostar nog bra mycket mera. Sen är frågan om det är värt jobb och tid samt pengar att lägga det på en dussintillverkad us båt. Det kan bara du svara på. Lycka till med ditt projekt om det nu blir så. Bered dig på mycket jobb som är riktigt kul. // Peter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten är ingentligen gratis ja får betala för motor å drev motorn är renoverad på firma. Så ja betalar sammanlagt 45 å då e drevet renoverat på firma till säsongen 2006 då kördes båten ca 20 timmar den sommaren sen har den blivit stående. Anledningen till att båten är ner riven är att det var fuktskadat vid avloppet till duschen detta är ordnat. Ruffen behöver plastas från insidan de blev lite för mycket rivet så dom kom inte längre sen fick man en idé att ta nya tag så man lämnade in motorn på renovering 2014 å sen blev de inget mer å nu ska dom flytta så båten måste bort 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...