trader-traktorn 1 Postad 31 Augusti , 2017 Hej! Köpte en gammal Chrysler 30 hästare som jag inte vet riktigt vad jag skall me till. Men jag hittar väll en båt med tiden att ha den på. Men serienumret visar att det enligt marinshopen är en 73-75 eller 79. Hur kommer det sig? Sen har jag för mig att jag läst en gång att dom ändrade lutningen på tändstiften på nyare utombordare? Eller minns jag fel? Finns här nån vänlig själ som kan reda ut det? Serienumret är 302-HA. Mvh Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjelie 25 Postad 1 September , 2017 Hej, du är inte ensam med en Chrysler som du inte vet vad du ska med;-) Har en 25 hk själv. Enligt http://www.maxrules.com/ChryslerModels/20_30.html så är den 73, 74 eller en 75:a. Letade efter en sprängskiss men har nog inte haft tålamodet att hitta en. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trader-traktorn 1 Postad 1 September , 2017 Ok. Tack för hjälpen ? Har bara för mig att jag läst nånstans att efter ett visst år så istället för att ha helt "raka" tändstift bakåt så ändrade dom toppen så att tändstiften vinklade åt vänster sett bakifrån. Men jag kan minnas fel ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trader-traktorn 1 Postad 1 September , 2017 Föresten är det nån som vet hur tändingslåset skall kopplas? Kablen ut från motorn är borta och jag får köpa ett universallås till den och klistermärket på startmotor är lite skevt här och där så det är svårläst.. ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser