Flaggstyrman 0 Postad 27 Augusti , 2017 Jag har tänkt mig låsa fast en roddbåt med utombordare med en kedja till en bergögla som ska borras fast i en stor sten. Bergöglor finns det gott om i båtbutikerna men jag har inte hittat någon i härdad stål som är säkerhetsklassad. Är det någon som vet var man kan få tag på en sådan bergögla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 364 Postad 27 Augusti , 2017 Även härdat stål går att skära av på ett fåtal sekunder med en batteridriven vinkelslip, och en eventuell tjuv attackerar hur som helst den svagaste länken i kedjan, vilket troligtvis kommer att vara låset du använder. Så välj du vilken ögla som helst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 27 Augusti , 2017 Kan du få dit en sådan här kanske, http://www.erlandsonsbrygga.se/Hemsida/Sakerhet/Las_Laskatting/BRYGGBESLAG_ABUS?id=00631 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 27 Augusti , 2017 Det går ju att sätta fast vilken skruv som helst i berget med kemisk expander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser