Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
Salkin1

Problem att få bensin till motorn tacksam för hjälp

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en 50hk 4 takt 2000. När jag skulle ut idag pumpade jag som vanligt på pumpen. Men den blev inte hård. Tanken är en Quicksilver 25l halv full och luftskruven var öppen. Vad man kunde höra vad på tanken där munstycket sitter att bensinen åkte tillbaks i tanken när man släpte pumpen. Även ett slurpnade ljud nästan som att det inte var helt tätt mellan munstycke och tank. Jag lyckades docka att få pumpn hård en gång och startade mortorn men efter en min så var pumpen mjuk igen. Min gissning är att tätningen är lite dålig mellan munstycke och tank men är tacksam om ni har andra tankar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

byt pump å slang,det verkar vara ett utvändigt problem,lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla också kopplingen till motorn, där hade jag ett litet läckage en gång vilket medförde att motorn stannade efter ett tag (sög luft istället).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack jag provar köpa ny slang och pump. Så får vi se.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Salkin! Kan du bena upp din felbeskrivning lite bättre! Vad man kunde höra vad på tanken där munstycket sitter att bensinen åkte tillbaks i tanken när man släpte pumpen. Även ett slurpnade ljud nästan som att det inte var helt tätt mellan munstycke och tank Vilket munstycke menar du? Har du kollat att alla kopplingar är helt korrekt intryckta till 100% ? Jag missade detta en gång och fick ett liknande fenomen som jag TROR att du beskriver! Okulärt så såg allting helt OK ut ... men kopplingen på tanken var INTE påtryckt till 100% ! Ett solklart fall av SBS (Skit Bakom Spakarna) i mitt fall alltså!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst salkin1

fixat backventil i pumpen blåsan trasig bytte till ny :-Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...