Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
axelroger

vad behöver man när man ska börja med Trolling

Rekommendera Poster

Hej Jag är väldigt sugen på att börj med trolling jag undrar vad man ska börja med för saker och hur det går till. :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

Hej, skaffa en djuprigg och ett par linutlösare, skedar o spön. Beställ grejorna från USA så blir det billigare. www.fishusa.com har jag handlat från. Du kan läsa allt om trolling på denna sida http://www.regalmarin.se/fiske_tips.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad dom än säger så se till att du har en sjöduglig båt om du nu skall trolla lax för dom kan man få leta överallt dom gillar att ha gott om vatten över ryggen i bland du behöver gps ekolod spö riggar ,,,VHF,, och förstånd att köra in när det är dags staffan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Våra första fick vi när vi hadde bara 4 spön ute bakom båten Väner minilista. 2st vinklingsbara spö hållare 2 fasta. någa voblers eller dyl. Några bly-divers (för att sprida betena på djupet ca2-10M) en bra håv & och nått att kolla farten med. Rejäla rullar med passande spön är ett måste dom e starka! vi köpte billiga kitt för ca 400kr som funkar forfarande efter ca 20-25 turer (någon av rullarna har behövt lite skruvande(vi har nu 20 kitt) men dom har ju inte kostat 2000:- st så det har man kunnat ta)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Börja inte med att trolla (bort) den fisk som fortfarande finns kvar.

Använd istället din tid (och de pengar som behövs för detta mellanting mellan s. k. sportfiske och yrkesfiske) till att trolla fram lite fisk. 2.gif

Abborrfiskare som fått spö. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...