pentaracer 49 Postad 13 Augusti , 2017 Om nån är intresserad kan man följa mitt bygge på länken nedan https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=119&t=298194 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 13 Augusti , 2017 Såg ju bra ut det där, hur är det tänkt att bromsarna ska funka ihop med dragfordonet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 13 Augusti , 2017 Kopplas mot hydrauliken i traktorn samt en mekanisk handbroms som även löser ut om man skulle råka tappa vagnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasAx 31 Postad 15 Augusti , 2017 (redigerade) Ser bra ut! Föreslår att du lägger till en stävstötta. Det fick jag göra på min vagn som liknar din. Detta stabiliserar den under körning då det lätt blir gungig när du kör i mer än 5 km/h. Min syns på bilden nedan. Det är inte traktorn på bilden jag drar med dock utan en Valtra N115. Redigerad 15 Augusti , 2017 av JonasAx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 12 September , 2017 Snart klar... 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasAx 31 Postad 13 September , 2017 Skönt att det börjar bli klart. Upptagningen närmar sig... Blev ingen stävstötta ser jag. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 14 September , 2017 Vi får väl se, inte helt klart än, det ska på lite lysen och stöttor för vaggan. Tyvärr vet jag inte riktigt vart stäven hamnar. Brukar du ha "jämvikt" på din vagn och i så fall vart är tyngdpunkten? Du har ingen bild rakt från sidan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasAx 31 Postad 14 September , 2017 Jag har ca 1,5 - 2 ton på kroken när jag drar för att få bra grepp med traktorn. Har ingen bild rakt från sidan men ett riktmärke är att ha infästningen av targabågen rakt ovanför eller strax bakom mittlinjen för axlarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 14 September , 2017 På 2017-08-13 på 22:24, pentaracer säger: Om nån är intresserad kan man följa mitt bygge på länken nedan https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=119&t=298194 Tjusigt de där har du bränt ihop fint. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasAx 31 Postad 2 Oktober , 2017 Hur har det gått? Har du tagit upp båten än och provat vagnen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 21 Oktober , 2017 (redigerade) Då var den uppe, 9,6 ton enligt kranis vägde den med full vattentank och halvfulla tankar. Redigerad 21 Oktober , 2017 av pentaracer 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 21 Oktober , 2017 Ser bra ut, men var är spännbanden? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasAx 31 Postad 22 Oktober , 2017 Helt klart ett lowrider-bygge 😀antar att du inte behöver sladda grusvägen efter du kört båten. 😆 Hur gick det med styvheten på dragstången? Blev det gungigt? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pentaracer 49 Postad 22 Oktober , 2017 Det gick jättebra, jag övervägde stävstötta men provade utan, hur stadig som helst i 30 km/h så det blir ingen stötta, möjligen för att den ska hamna på samma ställe varje gång på vagnen. Körde tot 2,5 mil 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 27 Januari , 2018 På 2017-10-21 på 12:10, Pentax säger: Ser bra ut, men var är spännbanden? Du anar inte hur många jag sett lasta av i första kurvan efter min lilla hamn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser