Uffepuff 0 Postad 13 Augusti , 2017 Är det någon som vet hur jag ska få bort lagret till impelleraxeln. Motorn är en crescent drive 45, som ni ser på bilden är det ett kraftigt oljeläckage så lagret behöver bytas antar jag.? Mvh uffepuff Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 13 Augusti , 2017 Om du känner ett tydligt glapp kan lagret vara för detta, annars skulle jag gissa på att det sitter en packbox, aka stefatätning som torkat och läcker. Lagret i sig tätar ju inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffepuff 0 Postad 13 Augusti , 2017 Inget glapp mellan axel och lager! Om man tittar på sprängskissen står det pos 9: 4040-0624-spårkullager Pos 10: 499 17-säkringsring Pos 10: 2855-4059-00-Gummiring ( denna syns inte på bild) på översta bilden så kan man se att gummiringen har släppt från axel och lagerhus är det den du kallar stefa tätning och det är den som ska bytas för att fä bort läckaget ? mvh Uffepuff Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser