Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
december12

Tuhatsu 50hk 2takt 2010

Rekommendera Poster

En bränsleslang läckte pga dålig klämma ute till sjöss. Det tog ett tag innan vi lokaliserade problemet. Vi trodde först att vi kört motorn sur eftersom vi hade dörjat på låga varv ett tag. Vi satte dit en ny slag klämma och fick det tätt. När vi sedan körde på höga varv så lät det som att motorn gick tillbaks till neutralt. Motorn varvade alltså upp utan att båten gick fortare. Någon som vet? Det var skitet i vattnet när vi lämnade kajen, kan det ha kommit in någon skit, plast eller dylikt? Tacksam för svar. Är inte direkt född i skärgården;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sannolikt har gumminavet/huben i propeller centrum släppt. Enkelt att testa med lite färg att det inre röret för propelleraxeln och det yttre som utgör avgasrör inte förskjuter sig i förhållande till varandra. Du kan aldrig kolla detta med handkraft utan måste framkalla slitningen med motorn. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...