kobo_83 0 Postad 11 Augusti , 2017 Hello. Hjälp sökes. Va ute med båten idag och motorn börjar knorra. Vid halv och fullgas går den riktigt bra. Men vid låg gas går den inte alls. Fick den att trumma på en stund när jag drog ut chocken en liten bit. Annars går den ner och dör. Känns som ett bränsle/luft problem. Tips o idéer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
invader 1 Postad 12 Augusti , 2017 Testa att pumpa på blåsan under gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kobo_83 0 Postad 12 Augusti , 2017 Den är full och hård. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 974 Postad 12 Augusti , 2017 Rengöring av förgasaren. Låter som tomgångsmunstycket är tätt. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 12 Augusti , 2017 Hade samma problem med min gamla tvåtakts Yamaha och den sög tjyvluft vid bränsle filtret så kontrollera skarvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kobo_83 0 Postad 12 Augusti , 2017 Läkage. Borde vissa sig när ja trycker på blåsan ? Borde de inte läcka ut bensin då? Tomgångsmunstycke. Vilket är de vart sitter de typ ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 13 Augusti , 2017 (redigerade) Du hittar sprängskisser till din motor här: http://www.boats.net/parts/search/parts.html Redigerad 13 Augusti , 2017 av guestsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kobo_83 0 Postad 13 Augusti , 2017 Hitta de men borde inte tomgångsmunstycke heta nåt på idle.. eller va heter de på engelska Här är min carb. http://www.boats.net/parts/search/BRP/EVINRUDE/1990/E25RESB/CARBURETOR/parts.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 974 Postad 13 Augusti , 2017 Du kan ju pröva med nr 14 slow speed adj. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kobo_83 0 Postad 13 Augusti , 2017 Den har de skruvats på många många gånger. Går likadant ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 974 Postad 13 Augusti , 2017 30 minuter sedan, kobo_83 säger: Den har de skruvats på många många gånger. Går likadant ändå. Vilket bevisar att det är tätt i munstycket och kräver att du tar isär och gör rent förgasaren! Håll reda på ursprungliga inställningar på justerbara munstycken och länkarmar. /Claes 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kobo_83 0 Postad 13 Augusti , 2017 1 timme sedan, Rascal säger: Du kan ju pröva med nr 14 slow speed adj. /Claes Innanför nr 14 sitter 11 där va de lite skit som ja fick bort kan de göra de? Men de är väl inget munstycke? Verkar som att bensinen åker förbi den inte igenom? Bara ställskruven som skruvas igenom den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 974 Postad 13 Augusti , 2017 I min värld är det ett munstycke, t.o.m ett ställbart munstycke. Mängden bensin som passerar skall styras av justeringen av nålen(14) gentemot sätet(11) inte av hur mycket skit som råkar sitta i förgasaren. Ta ISÄR förgasaren och gör RENT! /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser