petelars 14 Postad 9 Augusti , 2017 Var igår och provkörde en motorbåt som vi gillar, men har lite funderingar. Det är en VP Kad32 med 290 DP-drev från -99. Reglaget var lite trögt att få i växel och om man sedan ger gas och släpper så går spaken tillbaka lite, ca 200 varv/min oavsett vad man hade för varv innan. Med neutralknappen intryckt var det inga problem att ge gas, men jag minns inte om den fjädrade tillbaka då. Vad kan vara fel? Misstänker att det sitter i själva reglaget och säljaren sa att det bara var en "spännskruv" som behövde dras åt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 9 Augusti , 2017 12 minuter sedan, petelars säger: Var igår och provkörde en motorbåt som vi gillar, men har lite funderingar. Det är en VP Kad32 med 290 DP-drev från -99. Reglaget var lite trögt att få i växel och om man sedan ger gas och släpper så går spaken tillbaka lite, ca 200 varv/min oavsett vad man hade för varv innan. Med neutralknappen intryckt var det inga problem att ge gas, men jag minns inte om den fjädrade tillbaka då. Vad kan vara fel? Misstänker att det sitter i själva reglaget och säljaren sa att det bara var en "spännskruv" som behövde dras åt... Svar ja finns en spännskruv som du drar åt med insexnyckel, detta problem åtgärdas då. Vad gäller trögheten så kan man ibland få fetta in vändlägen samt sliden som går inne på baksidan av handtaget. Har själv haft samma problem, är fortfarande något trögt här och ska därför byta vajrarna i vinter. Ska du byta bort nimbusen? Typ av båt du kollat på nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petelars 14 Postad 9 Augusti , 2017 Ok, då skulle det nog bli lite smörj men troligtvis nya vajrar i vinter också. Gillar vår Nimbus, men 22:an är lite trång när två vuxna och två barn ska sova över. Vi skulle även vilja ha ett litet kök och något större ruff. 26 DC hade varit perfekt, men lite för stor för att ta hem på trailer själv, så vi har tittat på Nidelv 23 Targa. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 9 Augusti , 2017 2 minuter sedan, petelars säger: Ok, då skulle det nog bli lite smörj men troligtvis nya vajrar i vinter också. Gillar vår Nimbus, men 22:an är lite trång när två vuxna och två barn ska sova över. Vi skulle även vilja ha ett litet kök och något större ruff. 26 DC hade varit perfekt, men lite för stor för att ta hem på trailer själv, så vi har tittat på Nidelv 23 Targa. Snygg båt ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser