Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Gäst plotter

Prippsa i båten!

Rekommendera Poster

Gäst plotter

Så kan det gå när stockholmare dricker öl och kör båt! [LINK]www.kbv.se/[/LINK] för att komma till Kustbevakningens nyheter. :-|

post-7557-1394234395,4583_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hm. Jag ser ingenstans att det står att det är en Stockholmare som har klotat. Således kan det lika gärna vara en Närking, Rumpmas, Surjämte, eller rent av nån från Sveriges r-hål, Göteborg. :mad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst M

...klart de e en stockholmare.... göteborgare sköter sig...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läs anonsen på kustbevakningens sida så ser ni att det är en 08 från fjollträsk...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag läser och läser, men jag får väl tro dej på ditt ord då...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu kallar vi ju inte stockholmare för 08 längre utan vi kallar dom 99:or....dom är ju inte helt 100....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Johan

99/100 - Det där måste vara det absolut äldsta skämtet jag någonsin läst här. Förövrigt tycker jag maringuiden klarar sig bra utan fördomsbaserat lustiggörande av olyckor. Folk i allmänhet kan bete sig dumt, och naturligtvis har det ingen betydelse var man kommer ifrån.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Det har väl en J-vla betydelse var man kommer ifrån, speciellt när man ska tillbaka samma väg och ränner upp på en kobbe istället! /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hämtat från Kustbevakningens artikel Den båt som tidigt på lördagsmorgonen sjönk efter grundstötning vid Djurö i Stockholms skärgård... Har hört att Stockholm och Göteborg tillhör de värsa ställena i landet när det gäller liknande. Alltså inget att kunna kasta skit på varandra för, bara att skämmas att man har så låg moral på sjön. mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

Hej Vi är nog lika stora kolsupare allihopa. satt vakt våran båthamn i natt och gick runt och tittade på dom båtar som var sjösatta ca 10 tal och 3 st av dom var fruktasvärt dåligt förtöjda. jag finns vid vänern lika illa här.undrar vad man har det saken under pulpiten på detta kort och vilka knutar sen :shock: :shock:

post-0-1394234396,6438_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

ja det gör vi i våran båthamn och så har vi inga båtstölder heller

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har jag aldrig hört om tidigare. Har man ett rullande schema för samtliga med båtplats eller hur får ni det att fungera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Inget konstigt med nattvakt, I våran hamn som det finns 2300 (tvåtusentrehundra) båtar så blir det endast ett pass per år. Dessvärre så blir det min otur iår att vakta 15/7 mitt under semesterperioden:cry: som tur är så kan man byta pass och ta ett tidigare eller senare. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle bli många vakter om det är ca 60 båtar som i mitt fall...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

vi har 85 båtplatser får sitta två gånger per år

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...