balkkin 0 Postad 6 Augusti , 2017 Någon som vet om man på något enkelt sätt kan förbi koppla friläges givaren på en 2011 Yamaha df 40? Den varvar upp fint i hamnen men när Jag kör iväg så börjar den bluddra vid ca 2400 rpm. Oxå en varmingslampa med bild av ett motorblock blinkar i displayen, har bytt vatten separatorn och kollat så soppa pumpen kändes tät. Ska ut och fiska i veckan så har inte riktigt tid att föra den på service så tänkte försöka felsöka lite själv om kvällarna.. Den går heller inte att låsa på fjärrkontrollen av någon anledning, har 2kontroller å har bytt batteri i en bara för att vara säker.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 6 Augusti , 2017 Varför ska du koppla förbi givaren? Är det inte bättre att felsöka på riktigt och läsa av felkoden istället? Att går runt motorns skyddsfunktioner är bara dumt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
balkkin 0 Postad 6 Augusti , 2017 Som jag sa, får besök från utlandet och ska åka fiska,efter det ska jag naturligtvis åka in med den på service.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser