philipkarlberg 1 Postad 4 Augusti , 2017 Hej, Jag skrev ett inlägg här för någon månad sen om mitt problem med drevet som slog upp när jag backar, d v s att backhaken inte fungerade som den skulle. Då trodde jag att jag hade löst problemet, men problemet kvarstod tyvärr. Nu har jag köpt ett nytt "kit" hos drevdelar.se. Det var enkelt att montera, men fjäderhakarna var för stora/långa så jag har fått slipa ner dom ganska mycket. Anledningen inledningsvis var att jag inte kunde lägga i framåt. Det jag inte blir riktigt klok på är hur mycket "spel" det ska vara mellan låsbygelns klackar och fjäderhakarna. Enligt manualen ska det vara 2 mm spel i neutral-läge, men hur menar dom att man mäter detta? Enligt manualen så är detta mått väldigt konstigt i min mening (se gröna linjer i bilden nedan), eller menar dom helt enkelt att det ska vara 2 mm glapp emellan låsbygeln och fjäderhakarna i det som jag har märkt ut med rött? Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 4 Augusti , 2017 På bilden är backen ilagd. I neutralläge står låsbygeln i vertikalt läge. Då ska spelet mellan låsbygeln och fjäderhakarna vara 2mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
philipkarlberg 1 Postad 4 Augusti , 2017 Rollen, menar du distansen mellan anslagsytorna, där jag har markerat med rött? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 539 Postad 6 Augusti , 2017 Nej! När neutralen eller framväxeln är i kommer låsbygeln att vara ungefär vertikal. Då ska spelet markerat med grönt vara ca 2mm. Det är inte så noga med exakt avstånd. Bara att fjäderhakarna kan röra sig fritt uppåt utan att ta i låsbygeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
philipkarlberg 1 Postad 6 Augusti , 2017 Aha, då tror jag att jag förstår hur dom menar. Tack Rollen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser