MecBus 0 Postad 3 Augusti , 2017 (redigerade) Hej, Testkörde två Buster RS en med 40hk 2 takt yamaha från 89 och en Mercury 60 hk efi 03 (4 takt). När jag åkte yamahan hade jag 40 kg barn i, så båda båtarna vägde ganska lika ink motor. Prestanda skillnaden på acceleration och top fram var väldigt liten. Är detta förväntat? Redigerad 3 Augusti , 2017 av MecBus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 3 Augusti , 2017 Buster RS är väl byggd för just 40hk? Det är inte alltid så lyckat att sätta på en större och tyngre motor än vad tillverkaren tänkt. Sen är ju Yamaha nåt helt annat än Mercury Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MecBus 0 Postad 3 Augusti , 2017 Jo 30 kW, pratade med en yamaha återförsäljare. Tydligen så kommer acceleration i en 2 takt alltid vara bättre. Enligt honom är dessutom de gamla Yamaha 2 takt 40hk byggda på samma motor som 50/60 hk och därför piggare än andra 40hk. Dock borde jag ha högre top hastighet och troliga anledningen till att jag inte har det är för att jag endast kommer upp i strax över 5000rpm. Ska byta propellern så jag kan testa annan stigning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 3 Augusti , 2017 I min mening är ett byte från en Yamaha 2-t 3a mer eller mindre alltid ett nerbyte. De är en ovanligt lyckad konstruktion... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser