Brorzan 23 Postad 29 Juli , 2017 Hej! Ännu ett "fel" på listan som jag behöver hjälp att avgöra allvaret i. Innanför den inre av mina två propellrar sitter en metallring löst. Den verkar kunna passa in rätt bra mot propellern, men är som sagt lös. Det är inte anoden, den sitter fint fastskruvad. Jag upptäckte detta idag när jag dök vid båten och kollade in hur allt såg ut. Allt annat verkar sitta som det förväntas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 29 Juli , 2017 Kan vara ett fisklineskydd monterat på drevet, fullt normalt isf, 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 29 Juli , 2017 Om det är nummer 5 på bilden ovan, som Ivan lade in, "det skall vara så"! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brorzan 23 Postad 29 Juli , 2017 Tack båda! Jag skulle säga att det är nummer 1 på bilden. Då somnar jag gott ikväll också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 29 Juli , 2017 Eller är det denna du menar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 29 Juli , 2017 Eller är det denna(5) du menar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 29 Juli , 2017 10 minuter sedan, Ivan65 säger: Eller är det denna(5) du menar? 11 minuter sedan, Ivan65 säger: Eller är det denna(5) du menar? Femman på denna bilden. Linskyddet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brorzan 23 Postad 29 Juli , 2017 Svårt att säga. Jag har liksom bara varit nere med cyklop och reagerade på ringen som var där. Men skillnaden på 1 på första bilden och 5 på andra är väl egentligen ingen, förutom att skisserna ser olika ut? Jag tycker att bild 1 liknar mitt mer. Jag tycker mig känna igen det mesta från monteringen i våras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 30 Juli , 2017 Plåtringen ( Linavskäraren) Lossnar ibland från distanshylsan. Det gör inget. Du kan vänta med att ta bort den till i höst när båten är uppe. Numera finns inte linavskäraren att köpa längre. Bara distanshylsan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser