Robinjaha 7 Postad 28 Juli , 2017 (redigerade) Hej, Tänkte höra mig omkring om detta är ett vanligt fenomen eller min utombordare som beter sig märkligt. Jag har en Yamaha 30hk 2 takt från 1987. När man kör med denna utombordare så har jag märkt att den "råddar" ner sig själv under kåpan skapligt mycket. När jag öppnad ljuddämparen "luftfiltret" till förgasarna så ligger det alltid en bensin- och oljeblandning där. Jag har förstått att 2 takts motorerna skickar ut en del oförbränt bränsle i avgaserna. Men ska de skicka ut såhär mycket bakvägen genom luftintaget och ut i ljuddämparen för förgasarna? Bifogar en bild på detta på skoj. Edit: På bilden ser kanske inte detta så illa ut men i verkligheten så är det rätt så mycket då det även ligger i ljuddämparen. Redigerad 28 Juli , 2017 av Robinjaha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 28 Juli , 2017 om du inte kör slut på bensinen i förgasarna så kan det läcka ut när du tippar upp motorn,slangen från tanken skall inte vara ansluten vid upptippning,äldre motor så kan ju vara sliten i flottörhusen åxo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robinjaha 7 Postad 28 Juli , 2017 Så måste fallet vara! Tack för snabbt svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser