Pikie 0 Postad 25 Juli , 2017 Hej! Jag har fått problem med min Yamaha F60 6c5 från 2006. Direktinsprutad maskin. Den har börjat vibrera / skaka på låga varv och tomgång. På höga varv går den som den ska. Jag har kollat läckor på slang och blåsa samt bytt kopplingar på slangen men om ej hitt nåt läckage. Även skruvat ett par varv upp på liftskruven på tanken. Bytt samtliga 4 tändstift. Bytt bränslefiltret. Kollat propellern samt axeln. Även bytt olja samt oljefilter samt impeller på service i våras. Vad mer kan jag själv kolla ev byta innan jag får ta in den på en båtverkstad? Mvh Viktor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lawea 16 Postad 25 Juli , 2017 Vibrerar den även i friläge, eller bara i gångläge? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pikie 0 Postad 26 Juli , 2017 (redigerade) Både friläge(tomgång) samt gångläge på låga varv. Efter att ha sökt av nätet samt ringt runt verkar det luta åt bränsle spridarna ev termostaten. Redigerad 26 Juli , 2017 av Pikie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser