Salomaa 0 Postad 22 Juli , 2017 Hej Har problem med min volvo penta b20. Motorn vill inte gå på tomgång när jag kopplar på kylarvattnet, dvs sjövatten. Utan vatten inga prob, med vatten ingen tomgång. Har kollat avgaslimpan å allt annat kring så inga sprickor eller nåt. Nån som varit med om något liknande eller kan komma med tips. Mvh Salomaa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 23 Juli , 2017 kan det vara så att generatorn inte laddar tillräckligt ?,den får ju jobba mer för att pumpa in vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salomaa 0 Postad 23 Juli , 2017 Men den startar ju lätt fast måste ha höga varv från början,,den går med höga varv men inte med låga eller tomgång,,nu snackar vi 2500 varv och uppåt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salomaa 0 Postad 23 Juli , 2017 Plocka även isär solex förgasarna, dubbla,,,och såg att när jag tog isär dom,,vet inte vad det heter, men tog isär en, skarv i mitten med 4 skruv, å där saknas packning, på både,,,ska det va så eller har dom förra ägarna glömt det vid nån eventuell reparation,,,packning mot limpan fanns och även den stora högst upp men en fyrkantig, ca 6×6 cm saknas på både Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser