steabe 0 Postad 20 Maj , 2005 Loggen fungerar inte på båten. Man borde väl kunna räkna ut ungefärlig fart med varvräknaren? Motorn är en VP AQ140/280 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 20 Maj , 2005 hej har eksakt samma motor o drev på min nimo 22 toppade ca 27 knop med 2 st ombord sumlogen och gps visade samma båten väger ca 1500 kg. motorn varvade ca 5000 på fullgas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steabe 0 Postad 20 Maj , 2005 Kanon, om man räknar lite snabbt så borde det väl innebäa att om jag vill ligga och cruisa lite lagom så ska jag hålla mig på ca 3000 varv ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 20 Maj , 2005 har bara gjort en repa med båten köpte den i vintras när jag låg på ca 22 knop så varvade den ca 4000 om jag inte minns fel det regnade på premiär turen så det blev bara en kort tur Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 20 Maj , 2005 Hallå ... stopp och belägg! På min D5:a kan jag definitivt köra på varvräknaren, 2000 varv = 100km/h ... men nu är vi på sjön grabbar ... ingen fast kontakt med marken där inte! Och som bekant är proppelerns kontakt med vattnet en enda stor slirkoppling som är beroende av en rad omständigheter ... ... typ strömmar, planingsläge, last, vindar ... mm mm mm ! Köp en handburen GPS så har ni full koll på hastigheten, så länge satteliterna snurrar som dom ska :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 20 Maj , 2005 har gps i båten men vad det gäller mina varv tal så är jag osäker som jag sa det spöregnade så det blev en snabbis på sjön hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser