Opus1 0 Postad 19 Juli , 2017 Hej! Jag har både kall respk varmvatten i båten. Nu verkar något ha blivit fel, för båten kastar ut allt vatten som finns i båten genom rännan för vatten ut. Så fort jag fyller på med nytt vatten så börjar båten till slut släppa ut allt vatten igen. ibland börjar bilge pump instrumentet lysa. Någon som kan ha ett hum om vad detta innebär och vad jag kan göra åt det? Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 19 Juli , 2017 Har du nåt läckage på nån av vattenledningarna, så tryckvattenpumpen pumpar ut vattnet. Felsök = Leta Sen får du förståss täta läckan när du hittar den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 19 Juli , 2017 (redigerade) Vissar kastar ut barnet med badvattnet, inte bra. Det är som Thalattha skriver, en läcka någonstans i tryckvattensystemet. Att kontrollampan för "bilgepumpen" tänds betyder det att länspumpen startar automatiskt då det är för mycket vatten i kölsvinet som den pumpar ut ditt dricksvatten i vartnet som båten redan ligger i. Felsök all slangkopplingar på pentrypumens trycksida, ett tips kan vara att kolla varmvattenberadarens anslutningar extra noga, eftersom de uppvärmda vattenslangarna har en tendens att krypa inunder slangklämmorna. .. Redigerad 19 Juli , 2017 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser