ErikSvensson 0 Postad 15 Juli , 2017 Hej, Propelleraxeln åker bak när jag backar. Vilket resulterar i att propellern inte driver. Någon som har erfarenhet om Aqua drive och dess trycklager? Hur sitter propelleraxeln fast? Hur fäster jag den igen? FYI så har jag bara haft utombordare förut och är helt grön på dessa delar. Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 15 Juli , 2017 Berätta vad det är för motor/backslag /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikSvensson 0 Postad 15 Juli , 2017 Motorn är en Volvo Penta MD3. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikSvensson 0 Postad 15 Juli , 2017 Nyfiken. Hur påverkar motorns backslag aquadriverns trycklager? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 16 Juli , 2017 Typ av backslag? Har det funkat tidigare? Har felet kommit plötsligt? /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 16 Juli , 2017 Har MD3 levererats med något annat backslag än RB? Detta kommer inte att fungera ihop med ett RB backslag! RB använder propellertrycket för att låsa ihop konan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 16 Juli , 2017 Hej Erik! Såg inte förren nu att du är ny här, så ursäkta mitt negativa svar ovan, och känn dig välkommen! Jag läser mellan raderna att det är en för dig ny båt. På dina bilder ser det ut som tryckskottet är nyinstallerat, köpte du båten i detta skick, eller är det tidigare ägares installation? Är du säker på att det är axeln som slirar i aqua driven så att inte båten driver? Oj här blev det visst fler frågor än svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 16 Juli , 2017 8 timmar sedan, Pentax säger: Har MD3 levererats med något annat backslag än RB? Detta kommer inte att fungera ihop med ett RB backslag! RB använder propellertrycket för att låsa ihop konan! MD-3 levererades även med MS-backslag därav min undran om typ. Håller med behov av propellertryck för RB-backslag. /Claes 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 16 Juli , 2017 2 timmar sedan, Rascal säger: MD-3 levererades även med MS-backslag därav min undran om typ. Håller med behov av propellertryck för RB-backslag. /Claes Naturligtvis har du rätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser