kalle51 0 Postad 14 Juli , 2017 Är det någon som har tips på hur man rengör fendrar som är skitiga? Vilket medel är bäst/bra? /Ulrika Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 222 Postad 14 Juli , 2017 Prova såpa, det brukar fungera till det mesta ombord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jajo 32 Postad 14 Juli , 2017 Jag har fått tipset om gulsåpa när jag frågade om rengöring av gummibåtar i en annan tråd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 14 Juli , 2017 (redigerade) Lefant Fendercleaner spray 500ml 129 kr Artikelnummer: 4584-3 Webbutik: Finns i lager Skickas inom 1-2 arbetsdagar Lager i butik: Välj butik... Lagerindikatorn är endast en prognos. Varans tillgänglighet kan ej garanteras. Kontakta butiken för att säkerställa att varan finns i lager. Beskrivning Gamla fendrar blir som nya, tar lätt bort ingrodd smuts, gummirester, svarta sträck mm. Fender Cleaner innehåller wax vilket förhindrar ny smuts samt att fendrarna blir tysta då båtarna ligger tätt! Vi rekommenderar att du använder handskar och att undvika spraydimman. Läs mer Blir som nya funkar kanon. Redigerad 14 Juli , 2017 av kossor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 14 Juli , 2017 Såpa 750 ml, 22,95 kr. https://www.mathem.se/varor/sapa-flytande/sapa-gul-flytande-750ml-grumme Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 14 Juli , 2017 Ajax eller Turtles cleaner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 14 Juli , 2017 Och jag gör med Jif/Vim.. kommer aldrig ihåg under vilket det namn det saluförs nuförtiden... =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 14 Juli , 2017 20 minuter sedan, smoegen säger: Och jag gör med Jif/Vim.. kommer aldrig ihåg under vilket det namn det saluförs nuförtiden... =) Stefan Skall man verkligen göra ren fendrar!? Ju skitigare fendrar - desto längre avstånd till grannbåten. Förr brukade jag leja bort rengöringen av min egen båt. Dessvärre hamnade killen som polerade Thallatha i södra Danmark/norra Tyskland denna vinter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 14 Juli , 2017 Vanligt diskmedel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 14 Juli , 2017 (redigerade) 6 timmar sedan, Thallatha säger: Dessvärre hamnade killen som polerade Thallatha i södra Danmark/norra Tyskland denna vinter. Åk ikapp honom, tror inte han färdas så fort, troligen har han tid att polera också Förresten, bor han inte på sin båt och färdas söderöver? Misstänkt typ!!! Redigerad 14 Juli , 2017 av bhemac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 15 Juli , 2017 11 timmar sedan, bhemac säger: Åk ikapp honom, tror inte han färdas så fort, troligen har han tid att polera också Förresten, bor han inte på sin båt och färdas söderöver? Misstänkt typ!!! Jo - han har alltid varit en "misstänkt typ" - precis som jag. Nu skulle tom min motorseglar klara att segla "ikapp" honom. Han är nämligen på väg norrut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 15 Juli , 2017 Snart klar att kasta loss.. och med en aning skitiga fendrar.. ( för att inte tala om båten).. Men jag minns en gång att jag fick ett gäng vita små fendrar som bedömdes vara bortom allt hopp om räddning... Men jag använde då faktiskt Thinner för att lösa smutsen, sedan gick jag över dem med Vim och vill minnas att jag gav dom glans med Glycerin.. Men detta var ett extremfall... men det funkade... ett par av dessa tjänstgör ännu ombord på min Jôlle Karin... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser