Bengt 0 Postad 20 Maj , 2005 Hej Dum fråga men... jag har just köpt en båt med ett bensinfilter.med vatten burk till. Hur funkar ett sånt? Behöver man göra något innan sjösättning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Utbult 0 Postad 20 Maj , 2005 Vattenburken är en avskiljare som separerar det eventuella vatten som finns i bensinen. De flesta vattenavskiljare har en liten avtappningsskruv längst ner som man kan öppna. Skruva ur den tills det börjar rinna och skruva åt den så snart det kommer bensin. Om det sitter ett bränslefilter i behållaren så bör du antingen göra rent det eller byta till ett nytt. Jag fick själv bränslestopp förra sommaren p.g.a. smuts i filtret. Mvh, Utbult Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 20 Maj , 2005 Hej Min vattenavskiljare har en bygel runt med skruv under, som jag lättar på för att få bort bygeln och koppen (akta för bensinspill) /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Roger Postad 21 Maj , 2005 byt alltid filtret före sjösättning och ha alltid med ett extra filter när du är ute,det kan gro igen.när det kommer vatten på filtret så sväller filtret.jag har alltid ett extra med mej,kostar drygt hundralappen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrik15 2 Postad 20 Augusti , 2005 En fråga !! om bränlsefiltret när det sväller tex gör det då att bensinen inte går vidare eller att motorn inte får tillräcklig mängd , att den inte går att starta tex . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser