trillium 4 Postad 12 Juli , 2017 Köpte en Garmin 721 + Ekolod.. när jag åker i upp till ca 10 knop så funkar det perfekt. Men över det 10-40 knop så står bara djupangivelsen och blinkar... Någon som vet varför...... Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 Juli , 2017 Givaren sitter nog felplacerad så att den kommer i luften vid högre fart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 12 Juli , 2017 Blinkade siffror betyder att mätvärdet är osäkert. Det är som Pentax skriver, luft eller kanske turbulent vatten under givaren. Handen på hjärtat, behöver du ett ekolod i farter över tio knop? I dessa farter går du väl ändå i säkra vatten? Och om det skulle dyka upp ett grund på skärmen hinner du ändå inte att väja! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trillium 4 Postad 12 Juli , 2017 Nää jag vet! Det är bara himla irriterande. Och det är sällan jag drar i 40 knop i okända vatten... Eftersom det är en firma som monterat så är jag lite gramse på dom... Det kostade ju 1700kr att få GPS och Ekolod på plats........... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trillium 4 Postad 12 Juli , 2017 Montage GPS och Ekolod skulle kosta 1500kr men det blev 1700kr Sedan har han inte satt dit damasken ner till motorn där kablarna går,den satt på lösen utan skruvar och det svarta spännbandet vid motorn låg avklippt i motorbrunnen och uppenbarligen Ekolodsgivaren fel plaserad... Det var TVÅÅKERS MARINSERVICE som gjorde det dåliga jobbet med ändrad prislapp........... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 13 Juli , 2017 (redigerade) Dessutom tycker naturvårdsexperter att ekolod inte borde vara ett valfritt navigationshjälpmedel. De vill att man i största möjliga mån kör med avstängt ekolod, då dess signaler stör havslevande däggdjur såsom olka valare och sälar. Dom blir så vilsna, förvirade och uppstressade att de tvingas gå på Valium, och det är inte bra ty detta preparat är beroendeframkallande. .. Redigerad 13 Juli , 2017 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser