ossy 26 Postad 11 Juli , 2017 Hej. Jag har ett Lewmar Profish 1000, generation 2. Är nöjd med det, sånär som på en punkt: när man frifallsfäller ankaret, så spårar linan lätt ur, och lägger sej utanför den fjäderbelastade armen. Såg på deras hemsida att det finns en bredare arm, som kit att köpa (samma som sitter orginal på generation 3). Har mailat Comstedt, för att kolla om den passar gen. 2, och om den eliminerar urspårningsfenomenet. Men just nu är det ju semestertider även där, så svaret dröjer nog. Är det någon här som har provat att byta ut gen 2:ans smala arm mot den bredare? /Oscar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 11 Juli , 2017 Här kommer länken, som inte kom med ovan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 11 Juli , 2017 http://www.maringuiden.se/forum/topic/86322-lewmar-profish-1000/# Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 11 Juli , 2017 Äsch, fick inte med länken. Men om någon provat, så vet ni kanske vad jag menar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 11 Juli , 2017 Kolla att kontakta Comstedt! Jag gjorde det under förra sommarens semester, ungefär samma tid som nu, blixtsnabba svar på e-post och i telefon, jättebra bemötande! Mitt ankarspel havererade, så jag fick ett nytt på garantin, med en bredare arm, och jag kan väl efter bara två ankringar i skapt läge och tre-fyra provkörningar konstatera att den nu inte spårar ur för mig som det gjorde på det gamla ankarspelet. Sedan gäller det att det där yttersta "linhjulet" som har något finare namn, skall vara välsmort. Efter tipset att rensa gängorna på axeln och lägga på ett fint fett fungerade fritt fall och "fastknipningen" bättre, men det har ju egentligen inget med urspårningen att göra. Möjligen kan det bero på din stävrulle, om den är väl linjerad med spelets hjul, eller om det drar snett, eller är stort avstånd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ossy 26 Postad 11 Juli , 2017 Comstedt svarade idag på mitt mail. Det skulle tydligen funka bra att bygga om 2:an med den nämnda ombyggnadssatsen, med bred arm. Och detta ska tydligen stävja urspårningseffekten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 11 Juli , 2017 3 timmar sedan, ossy säger: Comstedt svarade idag på mitt mail. Det skulle tydligen funka bra att bygga om 2:an med den nämnda ombyggnadssatsen, med bred arm. Och detta ska tydligen stävja urspårningseffekten. Javisst är dom tillmötesgående, väldigt måna om sina kunder! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser