AndersW74 0 Postad 10 Juli , 2017 Min Yamaha F115 larmar så fort jag vrider om startnyckel ( konstant stark signal) och startmotorn börjar snurra. Larmet kommer från gasreglaget. (Motorn startar inte) någon som har någon idé om vad det kan vara? Ev fick jag in vatten i bensinen i höstas. (Har bytt båda bensinfiltren och gjort rent tanken) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 23 Postad 10 Juli , 2017 Det kan inte vara så att Du glömt dödmansgrepp? Hände mig vid sjösättningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 10 Juli , 2017 SeaMaster50wa är på helt rätt spår, vrids tändningen på och tändningen inte jordar ur, vilket i de flesta fall innebär att dödmanssnodden inte är monterad, så går larmet. O inte bara det, det sätts även en felkod i ECUn så man kan se att detta hänt via YDS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersW74 0 Postad 10 Juli , 2017 Tack för idéer. Det är alltså så att dödmans inte blockerar startmotorn utan tändningen. Ska ta en titt på det imorgon. Hade loss gasreglaget i vintras så det kan mycket väl ha med det att göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 10 Juli , 2017 Helt riktigt, du har däremot en annan kontakt i reglaget som blockerar startmotorn om handtaget inte står i neutral. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser