Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
Pilletant447

Crescents gamla aktersnurrebåtar

Rekommendera Poster

Är det nån som vet vad Crescents gamla från  80 - 90 talet större aktersnurre/rodd modeller heter:)?? Och om det finns några bilder på dom. Den jag egentligen söker hade röda plast säten och böjt skrov, den kunde ta 6 pers och hade vit lack.;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

542 Bamse är det kanske du tänker på..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

oj tack så mycket både Jarb och Uffe, har kollat på dom äldre katalogerna men hittade inte den där och 542 var det inte, det var en detalj där årorna finns i mitten så gick det ut som en utbuktnad  man kunde lägga grejer där, påminde om en snipa i fören fast den var inte heltäckande där med tex än stödstång eller vad det heter, var större än tex ryds och dylikt, fast med aktersnurra 5 HK gick bra med den båten, och det stod Crescent på båda sidorna om aktern,  ...synd:( att jag inte kan ge mer info

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då är det nog Crescent 42 du tänker på :) Även om den inte är "större" så stämmer resten men det är inte alla som har "hyllorna" innanför årtullarna då inredningen varierat lite mellan årsmodellerna. Här är en google-bild med en som har hyllorna:

IMG_1972.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade den på bild :wub: det var tydligen en Crescent 42 och vi satt sex pers i den då för 25 års sedan, men jag upplevde den som större (när jag var 12:D). Visst e den härligB)

Beg_Crescent42_fdalwi_(4)_2017_06_20_30951892.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...