Perjowe 0 Postad 10 Juli , 2017 Hej Har en Yamarin 64DC där fläkten till förpiken låter när den går. Den går på solcell integrerad i fläkten men verkar vara obalans i själva fläkten. Finns det ersättningsfläkt, mått etc? Finns ej speccat i manualen. Tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 10 Juli , 2017 Hej! Kolla så att det inte fastnat damm på framkant fläktbladen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrplasma 6 Postad 4 Oktober , 2017 Finns utbytes! tror den heter Solar nånting. Jag bytte på min förra båt som var en 64 DC. Min gamla fläkt hade ”ramlat” ner på axeln, så fläktbladen tog i. Om man tryckte upp fläktbladen vart det tyst, men den gled ner nästan på en gång. Då köpte jag ny istället. Tror jag betalade 1200 kr. Exakt lika dan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vulgarsonic 16 Postad 4 Oktober , 2017 Den kallas väl solcellsventilator, finns på tillbehörsfirmorna också, kolla bara så du får rätt diameter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stewe 20 Postad 4 Oktober , 2017 Prova spreja lite silikon eller teflonspray in i den. Då brukar den tystna. Annars har Biltema en ventilator med batteri som har samma mått som orginal. Jag har en sådan och har funkat felfritt i 4 år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrplasma 6 Postad 4 Oktober , 2017 Denna tror jag ska passa! Den är lite nyare modell, men hål och skruvhål passade när jag bytte och den var exakt likadan. kolla länken https://www.watski.se/Solcellsventilator-115dx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser