Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
jedh

Ta emot paket i Stockholms skärgård

Rekommendera Poster

Är ute och seglar i Stockholms Norra Skärgård (första veckan av fyra). Är i stort behov av några saker från en webbshop. Är det någon som har tagit emot ett paket från PostNord eller DHL ute i skärgården när ni segla?. 

Vill inte åka in till stan bara för att hämta ett paket. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Superenkelt. Klart du kan ta emot paket under din resa. jag gör som så att jag skriver in en adress dit jag ska och får aviseringen via SMS så är det bara att knata in på utlämingstället då det har kommit. Att du varken bor eller är skriven på adressen kvittar. Det har alltid funkat. 

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte ovanligt att man är tvungen att ha leveransadress samma som adressen för betalkortets ägare, om man betalar med kort (som jag alltid gör). Betalar man på andra sätt är det nog enklare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag gjorde detta så sent som förra veckan. Funkade utan problem. Bytte bara ut  min riktiga adress som stod där till en ny. Jag har betalat med både Visa och AMEX och det har alltid funkat. Vilket kort betalar du med Raoul? Leverantören bryr sig inte om din bokföringsadress. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, vissa gör det. Men jag beställer iofs aldrig till nån annan än min egen adress, så jag har aldrig testat om deras tvång är på riktigt... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror det löser sig ;-)

Tack för tippsen, tyvärr hittade jag inget lämpligt utlämningsställe som vi passerar. Det blev att ange MSF i Mariehamn som c/o adress istället. De tog gladeligen emot paket till mig (sjukt snabbt svar på facebook). 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...