Pilletant447 71 Postad 6 Juli , 2017 Undrar om ni vet vilken sorts olja jag ska använda till min Johnson V8 96:a? Nån sa till mig att Denzo olja går bra men jag hittar inget märke som heter Denzo, marinan sa att Shells Tc-w3 high performans kan funka. Men jag är osäker så därför frågar jag experterna här inne eller nån som har erfarenhet av detta. Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 6 Juli , 2017 Allt som har TC-W3 klass. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 6 Juli , 2017 Är ru helt säker på detta? Marinan var ganska osäker ändå. Får ju inte tappa i olja som motorn skär på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 7 Juli , 2017 Alla som har TC-W3 klass. Om du vill betala extra för att känna dig bättre så använd OMC's tvåtaktsolja som det står Johnson på, då köper du olja som motortillverkaren har satt sitt namn på:http://www.bataccenten.se/artikel.php?kid=1061-1082&sok=&id=19902&sortering=&listmall=1 Så länge jag hade 2-taktsmotorer brukade använda denna:http://www.bataccenten.se/artikel.php?kid=1061-1082&sok=&id=15329&sortering=&listmall=1 Men det finns folk som använt Biltemas 2-taktsolja o decennier och det har funkat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 7 Juli , 2017 Däremot så har jag hört att många som har äldre Johnson kopplar bort automatiska oljeinblandningen och blandar in oljan i bensinen själva. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 7 Juli , 2017 Att koppla bort den separata oljetanken/blandningen blir inte aktuellt för min del men OMC Johnson oljan får det ju bli, då får motorn den oljan som den är byggd för och samtidigt kan jag känna mig som en bättre människa.....men det kommer ju ryka utav bara......förmodligen precis som den gjorde när den var ny. Eller så tar jag Shells som ryker mindre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 7 Juli , 2017 Tja ska korrigera lite med lite samtal med marinan så kom vi överens om att koppla ur oljepumpen för säkerhets skull samt ta Shelloljan så det ryker mindre för dom hade en kund med en gammal Evinrude 70 hk 93 som körde på denna olja utan problem (peppar peppar).... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 7 Juli , 2017 var glad så länge den funkar,dessa årgångar kända för dåliga motorer,vet av tidigare modeller jag ägt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser