Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Gren

Behöver hjälp

Rekommendera Poster

Startade motorn i båten i går och upptäckte vissa problem, motorn som är en VP B30 har jag dragit ny el på eftersom det var ett riktigt ormbo av kablar, båten blev köpt i september -04 så jag hann inte pröva den så mycket och minns inte riktigt vad som funkade och inte funkade. 1. Oljetrycksmätaren rörde sig inte, givaren har två stift att ansluta till och jag antar att ett är till oljetryckslampan och det andra till mätaren, har provat att ansluta kabeln på givaren till minus då mätaren visade fullt utslag, felet borde altså ligga i givaren ? 2. Sammma sak med varvräknaren, den rörde sig inte ur fläcken, har två anslutningar, signal och minus, misstänker att felet är i varvräknaren som förmodligen inte går att reparera ? Jag har inte mätt upp kabeln men jag tror inte att felet ligger i kabeln, 3. Laddlampan lyste hela tiden så laddningen fungerar antagligen inte, hann inte mäta för att se om den laddar, har 3 anslutningar på generatorn, jord, laddning (B ) och laddlampan, det är väl så att laddlampan jordar i generatorn tills den börjar ladda ? Hoppas att ni har några tips och ideér hur jag ska fixa dessa problem Mvh Gren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla att kabeln for jord inte sitter där det ärjat (eller hur det stavas) Har du inte riktig jord kan du få en del konstiga fel. Gå även över kablaget till batteriet och se så att det inte är samma sak där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...