Basdennis 0 Postad 4 Juli , 2017 Hej jag har en Johnson seahorse 7,5 hk som startar bra och går bra på halvfart men när jag jag gasar upp den så känns det väldigt seg, om jag i fullgas lägget lyfter lite på locket till motorn så går motorn jämt och fint vad kan detta bero på? Är en sån där som inte har mycket koll på motorer ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
modifieradvega 23 Postad 5 Juli , 2017 Lyfter på locket? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gryningsrad 6 Postad 6 Juli , 2017 Låter spontant som att motorn får för lite luft... det funkar fint när du kör försiktigt, men när du gasar på får motorn för lite luft. När du gläntar på kåpan (antar att det är det du menar med "locket") så får den luft och går fint igen... Kolla luftfiltret... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Basdennis 0 Postad 6 Juli , 2017 Japp gläntar upp kåpan är det rätta ordet ;-) tack för svar, jag skall kolla luftfilter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Basdennis 0 Postad 10 Juli , 2017 Kollat luftfilter (som jag inte hittade bara en tom burk) :-) men finns inget på denna enligt ss marin då provade jag byta tändstift men samma sak :-( går väldigt dåligt och är slö när man gasar på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser