Dolphin 0 Postad 19 Maj , 2005 Har en suzuki dt65 utan svallerstråle har båst med tryckluft utan resultat.Finns det några tips innan man river isär ???????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 19 Maj , 2005 Ta en nål å kolla så det inte är täppt i utblåset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 20 Maj , 2005 Ta en nål i intaget på drevet med, på samma sätt som på utblåset! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 20 Maj , 2005 Instämmer ... ta INGA risker! Personligen kollar jag skvallerstrålen minst 1ggr/minut när jag är ute och åker, så den varningsfunktionen MÅSTE bara fungera! Detta beteende räddade min plånbok förra säsongen när jag körde på Klarälven och fick vatteninsuget igensatt ... tvärstoppade och hissade upp motorn direkt! Sedan var det bara att köra vidare ... men jag skulle aldrig våga köra utan att vara 100% säker på att den varningssignalen fungerar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 21 Maj , 2005 Hej! Ifall du skall använda tryckluft gör detta med förstånd. Trycksätt inte systemet. Tryckluften kan du pysa lite med, då är det ok. Tänk också på att du har en termostat och ifall du blåser på med tryckluften bakvägen så kan du verkligen se till att den blir stängd i tid och evighet. Förslag, ta och införskaffa dig en tunn cykeleker eller något annat tunnt och starkt. Börja sedan med att demontera termostathuset plus termostat. Blås nu (försiktigt) från skvallerrörshållet. Pyser det nu i hålet där termostaten skall sitta är det ok hit. Resten av systemet kan du inte använda dig av tryckluften för i detta sitter impellern och den kan du inte blåsa igenom (ifall inte impellern är helt i traser). Oj, detta var kanske ett sätt att kolla impellern. Men jag rekommenderar inte sättet. Nu kanske du undrar vad du skulle med cykelekern till? Jo, denna skall du använda dig av när du blåser från termostathuset och ut för att eventuellt peta bort skitflagor som kan finnas i övergången mellan motorn och utslangen. Blev det rörigt? Hoppas allt går bra/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7-012 0 Postad 21 Maj , 2005 Och har du inte en gammal cykel i närheten så kanske du har en trädgårdstrimmer. Tråden i den är utmärkt till att rensa med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 21 Maj , 2005 Skvallerstålen är dock bara en varningsmekanism, min blev igentäppt av en manet i sommras, jag fick panik för jag var i stort sett helt ensam ute på havet, körde i drygt en knopp hem, som tur var började inte motorn pipa, så det var ju inte kylningen, men sen dess har jag varit noga med att kolla skvallerstrålen. Hade nog aldrig kollat bak om det inte hade varit att jag fick en lustig känsla i kroppen, kollade bak på motorn och såg att det inte var nån stråle. När jag sen körde hem kollade jag hela tiden att det kom vatten från det riktiga vatten uttaget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst håkan Postad 1 Juni , 2005 kolla så ej toppackningen är trasig det var den för mig på min suzuki 65 då kom det inget kylvatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Papabear 0 Postad 2 Juni , 2005 Har du löst problemet. Jag har samma problem med min Suzuki dt55 årsm 92. Men kylvatten kommer som vanligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 3 Juni , 2005 Och, vad var problemet??/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Papabear 0 Postad 4 Juni , 2005 OM jag förstod det rätt så kom det Kylvatten,men igen jag skvallerstråle. Så är det för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dolphin 0 Postad 5 Juni , 2005 Efter försök med ekrar, tryckluft och diverse ståltrådar i olika tjocklekar så börjar det att komma små droppar, tydligen en kraftig plugg i cylinderhuvudet. En får tacka för alla goda ide'er. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser