Todda 3 Postad 28 Juni , 2017 Hej Ska ta bort dieselpumpen och lämna på renovering så min fråga är är det något speciellt läge som den sitter ? Och måste man ta bort mera? Todda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 1 Juli , 2017 Hej. Ta bort luckan på pumpen och vrid motorn tills märket står vid markeringen. Ta bort alla nycklar och bryt strömmen så att ingen av misstag kan ställa om motorn när pumpen är borttagen. Ta bort sjövattenpumpen och lossa pumpaxeln där. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Todda 3 Postad 2 Juli , 2017 Tack Nu kanske jag vågar mig på detta, misstänkte att det var något trix med den! Vad tror du om symtomen: ligger på 2000 rpm tappar varv bara lite för att sen rusa ca 400 varv till 2400 sen ner till 2000 varar ca 5 sek på å en timma 8 gånger, kan man utesluta matarpumpen ? Tord Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 2 Juli , 2017 Hej. Luft i bränslesystemet! Ingemar 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Todda 3 Postad 8 Juli , 2017 (redigerade) Hej Och precis som du sa så är det luft, men det var knepigt att hitta , så jakten på läckan fortsätter. I morgon ska jag ta bort slangen mellan matarpump och vattenavskiljaren då den såg lite blöt ut och låta tillverka en ny. Nu går den ca 1 timme innan den börjar strula som innan. Jag har ju sparat mycke jobb o pengar så det är bara att leta på!! Med vänlig hälsning, Tord Redigerad 8 Juli , 2017 av Todda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bergsmag 4 Postad 8 Juli , 2017 Kolla kopparbrickorna som sitter på rören från pumpen. Även svåråtkomlig på "baksidan"! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Todda 3 Postad 9 Juli , 2017 Tog loss slangen till matarpumpen och såhär ska det väl inte se ut ? Alubricka fiberpackning och så en alu till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinMick 87 Postad 9 Juli , 2017 3 timmar sedan, Todda säger: Tog loss slangen till matarpumpen och såhär ska det väl inte se ut ? Alubricka fiberpackning och så en alu till? Nej, detdär ser nog ut som problemen du beskriver Kopparbrickor ska de va. Har de en gång pressats ihop kan de glödgas för att återfå sin mjukhet. Allrahelst tar man väl nya. Annars hade jag börjat felsöka innan matarpumpen. Det sugs in luft långt före det trycks ut bränsle, och före pumpen har vi ju just sug, medan det efter pumpen antagligen är trycksatt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser