Thompan 0 Postad 19 Maj , 2005 hur går det med motorn , har en 30hk två takt, sotar inte den igen om man skall trolla 1-3knop? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7-012 0 Postad 20 Maj , 2005 Jo, det är nog ganska troligt om den har ett par år på nacken. Många väljer ju att ha en liten 4-taktare att trolla med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 20 Maj , 2005 Största problemet att trolla med 2-takt är inte att den sotar igen. Man måste stå och andas in osen hela dagen. Dessutom tar den lika mycket bensin på tomgång som fullvarv... :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 20 Maj , 2005 Lägg i friläge och gasa ur den lite då och då, så gjorde alltid jag med mina 2-taktare. Det ryker en del men du kan ju alltid göra det i motvind. Mvh Xander. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Leedmann 0 Postad 21 Maj , 2005 Det blir inga som helst problem att trolla med den motorn, har kört trolling med en yamaha 30 hk från -92 funkar hur bra som helst, och avgaserna är inga problem heller. Lycka till med fisket! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 23 Maj , 2005 Hur är det med en 70hk 2-takts Mercury från -89 då. Kan man trolla/köra drag, med den också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 23 Maj , 2005 Javisst kan man det! Ta bara med dig gasmask och en hiskelig mängd bränsle! (trolla med en 2-takts 70 hästars motor är väl knappast vanligt förekommande) Ganska vanligt att man har en sådan motor för transport till och från fiskeplatsen, och sen en liten 4-takts 4 hästars (eller vad man nu behöver) för själva trollingen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubank 0 Postad 23 Maj , 2005 Nä, det låter ju inte särskilt vettigt. Tänker inte försöka! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mark Postad 13 Juni , 2005 Har själv en 40 hästers 2 taktare från 72 som jag trollar med funker utmarkt bara att den dra två liter i timmer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser