Ivan65 110 Postad 26 Juni , 2017 Då var det dags att snacka lite skit om den urusla sommaren igen, hur många går i tankarna om att göra sig av med båten förgott? Riktigt trist har det varit sista tiden här på västkusten iaf, blåst, blåst och åter blåst En del regn oxå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 26 Juni , 2017 kass båtväder,inte fåtti min lilla styrpulpetbåt,men gör ju inget när man inte kan åka ut,varit lite tjall med hälsan åxo,så i vanliga fall hade den varit i spat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 231 Postad 26 Juni , 2017 Det är bara juni än... för egen del är jag rätt nöjd med sommaren hittills. Enda minus; inte badvarmt i vattnet än. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 26 Juni , 2017 Tar bilen ner till alperna och Italien nu ett par veckor så hinner vädret bli bättre. Brukar fungera bra så, och så hinner vattnet bli varmare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 26 Juni , 2017 (redigerade) Varför förvånad? Så här är det alltid runt midsommar. Det är en cykel som kommer tillbaka varje sommar vid den här tiden. Vanligt är också att vecka 22 vid Kristihimelsfärd har en värmebölja. Jag har ett par säsonger tagit semester där i tio dagar eftersom det finns en klämdagen också. Perfekt tid att sticka ut till populära hamnar eftersom det då är väldigt glest med båtar. I år blev det Bornholm och Christiansø. Sedan väntar jag till augusti för då kommer det bättre sommarvädret tillbaka och de flesta har haft sin ledighet och börjat jobba igen. Denna augusti blir det Gotland och Gotska Sandön. Sen heter det inte blåst utan vind och det är det vi seglare lever för. Jag seglade från Helsingborg till Malmö igår, 30 nm, på under 5 timmar i 8-10m/s. Mer i byarna. Skitkul. Redigerad 26 Juni , 2017 av Gäst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 26 Juni , 2017 Tackar för rättelsen, go "sommar" på dig:-)) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 26 Juni , 2017 (redigerade) 11 grader när vi lämnade stugan i Södermanland i går f.m, regnet öste ner... hörde av vänner att vädret inte var det bästa i skärgården (sthlm)... till kommande helg är ett stort "L" på SMHI kartan på ostkusten... Redigerad 26 Juni , 2017 av Alicia1 tillägg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser