magdan 0 Postad 25 Juni , 2017 Hej Jag har inte haft båten i sjön på 2 år och får nu inte igång motorn, en Penta 2001 med segelbåtsdrev i en Maxi Magic från 1989. Motorn går runt men tänder inte ens om jag sprutar startgas rakt in i förgasaren? Vad göra??? Mvh/Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batelektriker 21 Postad 25 Juni , 2017 Hej! Du har väl självklart stoppreglaget intryckt så den är inte utdragen! Kanske fel på stoppreglaget kolla där . Mvh Kurt Vilen Stockholms Marine El Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 25 Juni , 2017 Nja med startgas skulle maskinen hostat till även om stoppen vore aktiverad. Dekompritionsspaken i rätt läge? Om ja ta av ventilkåpan och kolla så att alla ventiler öppnar och stänger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magdan 0 Postad 27 Juni , 2017 Var nere vid båten igår och jag har diesel fram till finfiltret men dieseln i siktkoppen och i tanken ser mycket grumlig ut! En gul/beige mjölkaktig sörja trots att jag alltid tagit överdos av biocid när jag tankat. Kan det bli tillväxt trots rejäl tillsats av biocid om den får stå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 27 Juni , 2017 Töm och rengör tank, bränslerör, och byt samtliga filter. Kör det gamla bränslet till återvinningen. Hoppas sedan att den vattenblandade sörjan inte orsakat rost i insprutningspump. Kemikalier hindrar inte bränslet att ta upp och blanda sig med vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser