tigerloo_6 0 Postad 19 Maj , 2005 ska man satsa på marin högta´lare eller vanliga bil högtalare i båten. är det lätt att skydda bilhögtalare från vatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 19 Maj , 2005 Det finns ett par trådar om detta. Men vi tar det igen... KÖP VANLIGA!!! Har haft marinhögtalare och de rostar lika mycket som vanliga. Det enda som skiljer är priset (oftast). Står det marin på så dubblas priset. Köp bilhögtalare och se till att de är skyddade så de inte kan regna eller skvätta saltvatten på dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 19 Maj , 2005 Hej har oxå alltid haft vanliga bilhögtalare inga problem :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 20 Maj , 2005 Bilhögtalare låter oftast bättre än marinhögtalare, och är billigare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst M Postad 20 Maj , 2005 Jag köpt ett par riktigt små lådhögtalare i plast hos www.brl.se för ett par år sedan. Riktigt lätta och med en hållarbygel som gjorde att de kunde monteras enkelt och dessutom riktas om enkelt. Någon riktig HiFi kvalitet var det kanske inte, men så länge man inte poppar riktigt riktigt högt är de bra. Jag blev helnöjd. Dessutom kostade de bara ett par hundra när de såldes ut. Kommer inte ihåg vilket märke det var med det var något rikigt känt. Att försöka montera in högtalarelement i något hörn tror jag kan ge en sämre ljudbild att man kanske får göra större ingrepp på båten. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser