Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
Need4Speed

Elfel hjälp tips Suzuki200DT

Rekommendera Poster

Har en Fletcher Bravo med en Suzuki 200DT (89-90) och har lite problem med elen verkar det som. Varvräknarn lever lite sitt eget liv, men framför allt bränslemätarn är skum. Den visar aldrig över 25%, och när jag använder tilten till motorn går tankmätarn ner i botten (0%), för att sedan återgå till 25% igen. Misstänker jordfel någonstans - men är glad för andra idéer, eller vanliga felkällor som andra upplevt liknande symtom. Var ska jag börja leta fel?!

post-3618-1394234393,3111_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus

låter som dålig kabel späningen sjunker när du använder tilten och då någon stans på vägen innan tilt och tankmätare. kanske felet finns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan det vara laddningsregulatorn som det är fel på. är inget proffa på båtmotorer men har skruvat en hel del bil.generatorfel på bilar yttrar sig ofta med liknande symtom dvs sätter man på hellyset eller annat sjunker temp o tankmätare som ett ankare till botten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag tror att det är en liten spole det finns ett liknande system på snöskotrar jag är egentligen inte så insatt i ämnett angående båtmotorer. men i suzukis motorer på snöskotrar sitter även i arctics cat snöskotrar o i dom så sitter en laddningsspole

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...