Gå till innehåll
måndag 06 januari 2025
Ian1000

Samuelssons marin & allservice

Rekommendera Poster

Vill varna allt båtfolk för företaget "Samuelssons marin och allservice" på Sturkö utanför Karlskrona. Företaget, som är ett handelsbolag, vilket inte kräver F-skattsedel, sätter i system att lura folk. Bolaget, registrerat 2015, har 2 betalningsanmärkningar som gått till kronofogden. De två innehavarna, far och son har 31 resp. 23 anmärkningar!!

Företaget är dessutom polisanmält.

Det gäller verkligen att se upp. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som ett helt normalt förtag i marinbranschen.

• Gilla 2
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns dom med på ARN lista? eller bygger utfallet på erfarenheter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TS gick med igår och detta är vad TS skrivit som första inlägg, känns som TS blivit drabbad själv eller smutskastning av en konkurrent <_<. Nu kan det ju vara en skitfirma, men känns inte seriöst när man går med ett forum bara för att skriva skit om ett företag.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mmmm.. hursom så krävs det väl kanske en del för att gå så långt för att engagera sig.

Jag brukar leva efter devisen... gör själv istället för att anlita nån som gör det själv. Erfarenhet av professionellt "hantverkeri" som utförs för att tjäna pengar... ligger inte på många poäng hos mej.

Man kan ju såklart tänka för, emot mm. men om man av någon anledning har just denna firma som alternativ.. kan det ju inlägget trigga till att kolla upp denna och alternativen i den män det går..

Som konkurrent... i såfall måste det ju vara någon väldigt lokalt närliggande som vill lägga energi på att smutskasta.. känns ännu mindre seriöst, fast långsökt.

Gillar heller inte smutskast.. men ibland rinner det över. Det borde vara lättare att hitta feedback generellt. Fast vem orkar svara på alla enkäter.

Tycker, när jag vrider å vänder på det, att det är bättre att "det skrivs" än att det inte gör det. Sen måste man såklart vara kritisk å onte köpa allt som alla säger.

"Är det för bra....." brukar stämma. Kan tänka mej det finns något bakom motsatsen åxå...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad har f-skattsedel med fusket att göra? Fuskas det inte om företaget ha f-skatt?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Konstigt jag bor i Karlskrona området och har aldrig hört någonting om detta företag :ph34r:

Redigerad av Todda

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, vega1959 säger:

Vad har f-skattsedel med fusket att göra? Fuskas det inte om företaget ha f-skatt?

Dom har 23 resp 31 betalningsanmärkningar, man kanske inte får nån f-skattsedel då.

Det är kanske så han menar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
På 2017-06-14 på 8:32 PM, Ian1000 säger:

och

En snabb sökning på handelsbolaget visar en låg omsättning 2016 ( baserat på uppräkning av momsredovisning som gjorts till skattemynd ) Bolaget finns i momsregistret och har F-skatt. Kopia på polisanmälan är svårare att få fram - men kanske trådskaparen känner till diarienummer? Om man polisanmäler så har ett brott begåtts. Annars väljer man ett civilrättsligt förfarande.

Redigerad av Funkis
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Historien är denna:

Jan Åke Samuelsson, som är delägare i handelsbolaget tillsammans med sin son, beställde en inombordsmotor av mig .

Jag har varit verksam med min lilla firma i branschen sedan år 2000. Jag har alltid litat på mina kunder och alltid sålt motorer och delar mot faktura. Så även i detta fall. Sedan fakturan förfallit och Samuelsson fått en påminnelse så hör han av sig och säger att han inte fått någon faktura med posten varvid jag skickar en ny. Fortfarande ingen betalning efter flera veckor.

Ny påminnelse. Samuelsson hör av sig och säger att han varit på semester, men ska betala.

Ny påminnelse efter ett par veckor. Samuelsson har varit på kurs, men lovar att betala!!

Nu börjar jag att ruttna på gentlemannen och lämnar ärendet till kronofogden. Då betalar han 5000kr av 13000kr och lovar att betala så snart han kan. Hans kund har nämligen drabbats av stroke varför han måste skaffa en ny kund till motorn.

En tid senare är motorn, som jag känner igen, utannonserad på Blocket varvid jag polisanmäler företaget för bedrägeri. Polisen gör som vanligt: Lägger ner fallet och tycker att det är civilrättsligt.

Det är sorgligt att det förekommer så oseriösa företag som drar skam över seriösa företagare som verkligen vill göra rätt för sig.

Angående F-skattsedel är det så att har man "fulat ut sig" och inte kan få F-skattsedel så kan man alltid starta ett handelsbolag och komma runt det hela.

Jag är ingen nära konkurrent utan befinner mig 50 mil från nämnde Samuelsson.

Janne Skoog

Skoogs Marin & Motor

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter ju onekligen som TS har all rätt att sura. Har man köpt något ska man betala för det oavsett vad som händer. TS kund är Samuelssons marin och allservice och ingen annan. Vad jag förstår är det inte herr Samuelsson som fått hjärnblödning annat än bildligt talat.

Företaget har F-skattsedel, men det innebär ju inte att man är helt seriöst.

Verkar inte mycket skrivet om företaget, varken positivt eller negativt.

Hoppas TS får betalt för det han sålt.

Lycka till!

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...